(POWRÓT)
Listy, podpowiedzi, inspiracje ...
 
  Szanowny Panie Doktorze !
Z niepokojem oczekiwałem na ocenę.
Taka ocena jaką był Pan uprzejmy mi wystawić sprawia mi niesłychaną radość ale i satysfakcję, że jeszcze mogę uważać się za inżyniera.
Jeszcze raz najserdeczniej dziękuję za przyjęcie egzaminu, za trud sprawdzenia, za życzliwość.
Dziękuję za życzenia i też życzę Panu i Katedrze wielu najświetniejszych wyników dydaktycznych i naukowych.
Z wielką sympatią i szacunkiem,
Wiesław Kruszewski.
(2008-01-29)
 
  Szanowny Panie!
Proszę przyjąć gratulacje w związku z zaliczeniem u mnie kolokwium z geometrii wykreślnej na ocenę bardzo dobrą.
Pańskie rysunki są nie tylko poprawnie zrobione, lecz zawierają własne pomysły rozwiązań, alternatywne do tych, przedstawionych w Interwykładzie.
Byłbym zadowolony, gdyby moi obecni studenci wykazywali się choćby cząstką Pańskich umiejętności.
Jeszcze raz gratuluję dobrej formy (to odnosi się do informacji o ośmiu latach na emeryturze).
Pozdrawiam serdecznie!
Janusz Eichler
(2008-01-29)
 
  Szanowny Panie Doktorze !
Przeczytałem ogłoszenie o terminach egzaminów i kolokwium z geometrii wykreślnej   w Pana Katedrze i pomyślałem sobie, że ( a 44-lata temu,  dokładnie 7-go marca 64 roku zdawałem egzamin przed prof.S.Świsterskim ), mógłbym sprawdzić swoją znajomość  geometrii  po tych latach.
Rozwiązałem kilka zadań. Niektóre ze zbioru ćwiczeń pomieszczonych w "Ćwiczeniach". Inne trochę wymyślone dla ułatwienia sobie rysowania ale oddające idee.
Czy pozwoliłby mi Pan Doktor przedłożyć je z prośbą przystąpienie do kolokwium ?
Inni odnawiają doktoraty, matury, a ja odnowiłbym egzamin z geometrii.
Przepraszam za zbyt żartobliwe sformułowanie.
 Warto jest  wiedzieć czy jeszcze posiada się kwalifikacje inżynierskie czy już dyplom tylko w ramki oprawić ?
Z należnym szacunkiem,
Wiesław Antoni Kruszewski.
(2008-01-07)
 
  Witam Pana Doktora !
Przypadkiem trafiłem na Pana stronę o kreskach.
Podoba mi się bardzo  zarówno strona jak i pokazanie pięknej geometrii.
Mimo, ze omal pół wieku temu zdawałem geometrię wykreślną, ha ! dwa semestry ! to do dziś swobodnie mogę się nią posługiwać.  Co to znaczy dobrze pokazać i , no cóż, mieć wyobraźnię, widzieć jak to "płaskie"  wstaje do trzeciego wymiaru. Może taki drobiazg, z zastosowania w wielkiej skali. W zabudowanej gęsto przestrzeni z dołami pod różne ustrojstwa (przykrytymi płytami), było potrzeba ustawić żuraw z 70 metrowym wypadem by wyjmować elektrody 12 metrowe z elektrofiltra co to dach ma na 36 metrach. I pytanie, gdzie i jak postawić żuraw by nie wpadł w dziurę,  pozwolił się "wyteleskopować" na odpowiedni wypad i  obsłużył  powierzchnię, nie małą, elektrofiltra pozwalając na wyjęcie, przemieszczenie elektrod na placyk i położenie ich.  Zadanie było "odwrotne" do zadań na  ćwiczeniach. Udało się znaleźć  takie miejsce i wyznaczyć miejsca gdzie mają być koła i podpory żurawia.  Mimo, że początkowo nikt nie wierzył w sukces, to po wyznaczeniu tych miejsc i rozłożeniu żurawia, opuszczeniu haka nad dach uwierzono w siłę geometrii.
Piszę to dla tego, że może to być jeden z przykładów na potrzebę znajomości kresek. Nawet dla jednego "rozwiązania problemu" warto było  się uczyć.
Jak to nigdy nie wiadomo kiedy inżynierowi ( i nie tylko jemu) przyjdzie użyć nabywanej w szkole wiedzy.
Z należnym szacunkiem,
Wiesław Kruszewski.
(2007-12-12)
 
 
Szanowny Panie
Pragnę Panu podziękować za stworzenie tej strony. Jestem studentką pierwszego roku inżynierii budowlanej i miałam problem z  "wyobrażenie sobie" brył w przestrzeni. Dzieki pańskim animacjom stało się to dla mnie zrozumiałe. Napewno będę wielokrotnie korzystać z tego programu.
 Z poważaniem
Katarzyna Dziedzic
(2007-11-08)
 
  Witam serdecznie!
    Jestem studentem 1-go roku PŁ na wydziale MECHANICZNYM , w moim planie wystąpił przedmiot Gw.i G inż. Dzieki internetowym wykładom stworzonym przez Pana jest mnie i moim kolegą z wydziału jest znacznie łatwiej  przyswoić wiedzę z tego przedmiotu, w związku z tym faktem chciałem bardzo podziękować za stworzenie takiej ów pomocy naukowej która z pewnościa zapisze sie w historii internetu jako współczesne jego wykorzytanie w celach dydaktycznych.
pozdrawiam:
Miłosz F.
(2007-10-15)
 
  Szanowny Panie Doktorze chciałbym jako student złożyć Panu podziekowania za Pana interwykład z geometrii wykreślnej.
Rzecz nie byla dla mnie jasna i prosta, mówiąc otwarcie była dla mnie "zgagą" , kożystalem z wielu źródeł oraz dużej literatury to momentu kiedy trafiłem na Pana stronę...
Wykład jest jasno i przejzyście przeprowadzony dzieki Pana staraniom zrozumiałem sens geometrii wykreślnej... śmię twierdzić nawet iż wciągnęło mnie to w takiej skali iż uważam to już za swoje hobby.
Naprawde DOBRA robota Panie Doktorze!!!!!  
Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów naukowych ..

Paweł
Politechnika Częstochowska
Wydział Inżynierii Mechanicznej
2007-02-19 (pisownia oryginalna)

 
  Szanowny Panie Doktorze!

Chciałem serdecznie podziękować za przygotowane przez Pana slajdy - bardzo trafiają do wyobraźni, mimo zmęczenia późną porą, kto wie, być może uda mi się przygotować dzięki nim na jutrzejszą poprawkę.
Dziękuję Panu i Panu pomocnikom, w imieniu swoim i rzeszy studentów, i  życzę dużo zdrowia i conajmniej równie udanej jak dotychczas pracy.
 
z wyrazami szacunku,
Królczyk Krzysztof
2007-02-09
 
  Witam
Jutro mam egzamin z tego przedmiotu. Musze szczerze przyznać ze gdyby nie
Pańska strona to nawet bym pewnie do niego nie podchodził. Stworzył Pan
naprawdę doskonałą pomoc dydaktyczną i uznałem ze powinienem za to
podziękować.

Z wyrazami uznania
Student Politechniki Warszawskiej
Krzysztof Blażejak
 
 
  witam serdecznie
jestem studentka 1 roku architektury w Bydgoszczy WSG i w sumie cały rok chetnie korzysta z pańskiej pomocy bo jest to wszystko logicznie i madrze wytłumaczone
a czy cos na temat cieni....
emilia kuhn

2006-12-19
 
 
Witam Pana,
 dziekuje bardzo za ten internetowy kurs geometrii wykreslnej.Dzieki Panu zrozumialam wiele zadan a takze rozwinela mi sie wyobraznia:)
pozdrawiam:)
Martyna
2006-12-14
 
  Witam
uważam że internetowy kurs to genialny pomysł.
pozdrawiam
Magda Czaplińska
2006-11-24
 
  Witam,
Chcialbym tylko Panu pogratulowac wspanialej strony !! Jestem swiezo
upieczonym studentem Politechniki Krakowskiej :) i nie wie Pan nawet
jakim zbawieniem okazala sie Panska strona :) 
Jeszcze raz WIELKIE GRATULACJE i podziekowania :) za udostepnienie
takiego kompedium wiedzy o geometrii wykreslnej.
2006-10-15
 
 
   Witam,

   Sebastian Sójka z tej strony, jestem studentem Akademii Techniczno-Rolniczej w Bydgoszczy. 
Właśnie kończę studia na wydziale mechanicznym, na kierunku mechanika i budowa maszyn,
specjalność: konstrukcja maszyn i urządzeń. Obecnie przystępuję do pisania pracy inżynierskiej, 
której temat w dużej mierze związany jest z geometrią wykreślną. Ostateczny temat pracy 
jeszcze nie jest zatwierdzony przez dziekana, ale w swojej pracy chciałbym poruszyć metody 
uzyskiwania wymiarów przedmiotów (płaskich i przestrzennych) ze zdjęć wykonanych z perspektywy 
np. ślady hamowania pojazdu. Jeżeli temat zostanie zatwierdzony chciałbym go poszerzyć 
o na przykład: metody uzyskiwania wymiarów z powierzchni nachylonych czy łuków. 
   Jeśli dziekan i promotor zatwierdzą mój temat od razu zabieram się do pracy. Tego typu temat 
może mi się bardzo przydać w przyszłej pracy zawodowej. Przyznam, że byłby to temat 
który z ciekawością chciałbym pogłębić, niebanalny i niełatwy ale jednocześnie interesujący. 
Pisanie pracy nie było by przykrą koniecznością a wręcz przyjemnością. 
   Wiem, że to dziwnie brzmi z ust studenta.
   Reasumując, szukam wstępnie materiałów do pracy i trafiłem m.in. na Pana 'Internetowy kurs 
geometrii wykreślnej'. Przyznam, że jestem pod wrażeniem ! U nas przedmiot nie jest wykładany 
tak obrazowo, kolory i poszczególne kroki wizualnie pozwalają sobie wyobrazić przenikanie figur 
czy ich wspólne płaszczyzny. Kurs jest dla każdego. Zaczyna Pan od podstaw rysunku technicznego, 
kończąc na przenikaniu brył. Gratuluję wykonania, pracy, estetyki a jednocześnie umiejętności 
i prostoty przekazania tak specyficznej wiedzy.

Pozdrawiam:
Sebastian Sójka

2005-09-25

 
 

  
Szanowny Panie Doktorze!

Będąc słuchaczem Politechniki Wrocławskiej kilka lat temu (studia podyplomowe - informatyka), miałem okazję zapoznać się - choć dość powierzchownie - z dorobkiem pracowników, w tym z niektórymi udostępnionymi na witrynach www Politechniki dokumentami (w formie elektronicznej). Znalazłem tam m.in. doskonałą animację rzutowania prostokątnego, opatrzoną Pańskim nazwiskiem oraz datą 2002. Bardzo dobre zobrazowanie przekazu treści programowych dot. rysunku technicznego z przedmiotu technika (szkoła podstawowa) skłoniło mnie do zaprezentowania uczniom z klas piątych i szóstych tej animacji. Uczniowie w mojej szkole (SP nr 8 w Świdnicy Śląskiej) byli zachwyceni - to zupełnie coś innego niż rysunki na foliogramach, które im pokazywałem do tej pory.

Czy istnieje możliwość przedstawienia Pana animacji - oczywiście z podpisem, czyjego autorstwa jest ta praca?

Sam niejednokrotnie odwiedzałem witryny innych nauczycieli techniki i informatyki, na których zapoznawałem się z nowymi pomysłami - Pana zaś jest nie tylko łatwo przyswajalny przez moich uczniów, ale także wykonany z ogromną starannością.

Bardzo proszę o pozwolenie na opublikowanie tej animacji na mojej stronie www, z której będą korzystać moi uczniowie.

Jeśli Pan sobie tego życzy, mogę dodać obok podpisu z Pańskim nazwiskiem także adres e-mail.

Z poważaniem

nauczyciel techniki i informatyki SP 8 w Świdnicy

Adam Blach

2005.11.25

 
 

  
Panie Doktorze,

Jestem studentem innej uczelni (Politechniki Poznańskiej) i szukałem materiałów odnośnie geometrii wykreślnej.
To co znalazłem u Pana na stronie jest fenomenalne. Jestem pełen podziwu.
Jeszcze raz serdecznie dziękuje za możliwość skorzystania z materiałów.
Mam nadzieję, że z Pana materiałów uda mi się dobrze przygotować do
egzaminu. (...)

Pozdrawiam/ MfG
Sebastian Bilicki
Systemy zarządzania (BQLZZ)

2006.06.12

 
   
 

(POWRÓT)