(POWRÓT)
Listy,
podpowiedzi, inspiracje ...
|
Szanowny Panie Doktorze !
Z niepokojem oczekiwałem na ocenę.
Taka ocena jaką był Pan uprzejmy mi wystawić sprawia mi
niesłychaną radość ale i satysfakcję, że jeszcze mogę uważać się
za inżyniera.
Jeszcze raz najserdeczniej dziękuję za przyjęcie egzaminu, za
trud sprawdzenia, za życzliwość.
Dziękuję za życzenia i też życzę Panu i Katedrze wielu
najświetniejszych wyników dydaktycznych i naukowych.
Z wielką sympatią i szacunkiem,
Wiesław Kruszewski.
(2008-01-29) |
|
|
Szanowny Panie!
Proszę przyjąć gratulacje w związku z zaliczeniem u mnie
kolokwium z geometrii wykreślnej na ocenę bardzo dobrą.
Pańskie rysunki są nie tylko poprawnie zrobione, lecz zawierają
własne pomysły rozwiązań, alternatywne do tych, przedstawionych
w Interwykładzie.
Byłbym zadowolony, gdyby moi obecni studenci wykazywali się
choćby cząstką Pańskich umiejętności.
Jeszcze raz gratuluję dobrej formy (to odnosi się do informacji
o ośmiu latach na emeryturze).
Pozdrawiam serdecznie!
Janusz Eichler
(2008-01-29) |
|
|
Szanowny Panie Doktorze !
Przeczytałem ogłoszenie o terminach egzaminów i kolokwium z
geometrii wykreślnej w Pana Katedrze i pomyślałem sobie, że (
a 44-lata temu, dokładnie 7-go marca 64 roku zdawałem egzamin
przed prof.S.Świsterskim ), mógłbym sprawdzić swoją znajomość
geometrii po tych latach.
Rozwiązałem kilka zadań. Niektóre ze zbioru ćwiczeń
pomieszczonych w "Ćwiczeniach". Inne trochę wymyślone dla
ułatwienia sobie rysowania ale oddające idee.
Czy pozwoliłby mi Pan Doktor przedłożyć je z prośbą
przystąpienie do kolokwium ?
Inni odnawiają doktoraty, matury, a ja odnowiłbym egzamin z
geometrii.
Przepraszam za zbyt żartobliwe sformułowanie.
Warto jest wiedzieć czy jeszcze posiada się kwalifikacje
inżynierskie czy już dyplom tylko w ramki oprawić ?
Z należnym szacunkiem,
Wiesław Antoni Kruszewski.
(2008-01-07) |
|
|
Witam Pana Doktora !
Przypadkiem trafiłem na Pana stronę o kreskach.
Podoba mi się bardzo zarówno strona jak i pokazanie pięknej
geometrii.
Mimo, ze omal pół wieku temu zdawałem geometrię wykreślną, ha !
dwa semestry ! to do dziś swobodnie mogę się nią posługiwać. Co
to znaczy dobrze pokazać i , no cóż, mieć wyobraźnię, widzieć
jak to "płaskie" wstaje do trzeciego wymiaru. Może taki
drobiazg, z zastosowania w wielkiej skali. W zabudowanej gęsto
przestrzeni z dołami pod różne ustrojstwa (przykrytymi płytami),
było potrzeba ustawić żuraw z 70 metrowym wypadem by wyjmować
elektrody 12 metrowe z elektrofiltra co to dach ma na 36
metrach. I pytanie, gdzie i jak postawić żuraw by nie wpadł w
dziurę, pozwolił się "wyteleskopować" na odpowiedni wypad i
obsłużył powierzchnię, nie małą, elektrofiltra pozwalając na
wyjęcie, przemieszczenie elektrod na placyk i położenie ich.
Zadanie było "odwrotne" do zadań na ćwiczeniach. Udało się
znaleźć takie miejsce i wyznaczyć miejsca gdzie mają być koła i
podpory żurawia. Mimo, że początkowo nikt nie wierzył w sukces,
to po wyznaczeniu tych miejsc i rozłożeniu żurawia, opuszczeniu
haka nad dach uwierzono w siłę geometrii.
Piszę to dla tego, że może to być jeden z przykładów na potrzebę
znajomości kresek. Nawet dla jednego "rozwiązania problemu"
warto było się uczyć.
Jak to nigdy nie wiadomo kiedy inżynierowi ( i nie tylko jemu)
przyjdzie użyć nabywanej w szkole wiedzy.
Z należnym szacunkiem,
Wiesław Kruszewski.
(2007-12-12) |
|
|
Szanowny Panie
Pragnę Panu podziękować za
stworzenie tej strony. Jestem studentką pierwszego roku
inżynierii budowlanej i miałam problem z "wyobrażenie
sobie" brył w przestrzeni. Dzieki pańskim animacjom stało
się to dla mnie zrozumiałe. Napewno będę wielokrotnie
korzystać z tego programu.
Z poważaniem
Katarzyna Dziedzic
(2007-11-08)
|
|
|
Witam serdecznie!
Jestem studentem 1-go roku PŁ na wydziale MECHANICZNYM , w
moim planie wystąpił przedmiot Gw.i G inż. Dzieki internetowym
wykładom stworzonym przez Pana jest mnie i moim kolegą z
wydziału jest znacznie łatwiej przyswoić wiedzę z tego
przedmiotu, w związku z tym faktem chciałem bardzo podziękować
za stworzenie takiej ów pomocy naukowej która z pewnościa
zapisze sie w historii internetu jako współczesne jego
wykorzytanie w celach dydaktycznych.
pozdrawiam:
Miłosz F.
(2007-10-15) |
|
|
Szanowny Panie Doktorze chciałbym jako student złożyć Panu podziekowania
za Pana interwykład z geometrii wykreślnej.
Rzecz nie byla dla mnie jasna i prosta, mówiąc otwarcie była dla
mnie "zgagą" , kożystalem z wielu źródeł oraz dużej literatury
to momentu kiedy trafiłem na Pana stronę...
Wykład jest jasno i przejzyście przeprowadzony dzieki Pana
staraniom zrozumiałem sens geometrii wykreślnej... śmię
twierdzić nawet iż wciągnęło mnie to w takiej skali iż uważam to
już za swoje hobby.
Naprawde DOBRA robota Panie Doktorze!!!!!
Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów naukowych ..Paweł
Politechnika Częstochowska
Wydział Inżynierii Mechanicznej
2007-02-19 (pisownia oryginalna) |
|
|
Szanowny Panie Doktorze!
Chciałem serdecznie podziękować za przygotowane przez Pana
slajdy - bardzo trafiają do wyobraźni, mimo zmęczenia późną
porą, kto wie, być może uda mi się przygotować dzięki nim na
jutrzejszą poprawkę.
Dziękuję Panu i Panu pomocnikom, w imieniu swoim i rzeszy
studentów, i życzę dużo zdrowia i conajmniej równie udanej jak
dotychczas pracy.
z wyrazami szacunku,
Królczyk Krzysztof
2007-02-09 |
|
|
Witam
Jutro mam egzamin z tego przedmiotu. Musze szczerze przyznać ze
gdyby nie
Pańska strona to nawet bym pewnie do niego nie podchodził.
Stworzył Pan
naprawdę doskonałą pomoc dydaktyczną i uznałem ze powinienem za
to
podziękować.
Z wyrazami uznania
Student Politechniki Warszawskiej
Krzysztof Blażejak
|
|
|
witam serdecznie
jestem studentka 1 roku architektury w Bydgoszczy WSG i w sumie
cały rok chetnie korzysta z pańskiej pomocy bo jest to wszystko
logicznie i madrze wytłumaczone
a czy cos na temat cieni....
emilia kuhn
2006-12-19 |
|
|
Witam Pana,
dziekuje bardzo za ten
internetowy kurs geometrii wykreslnej.Dzieki Panu
zrozumialam wiele zadan a takze rozwinela mi sie wyobraznia:)
pozdrawiam:)
Martyna
2006-12-14
|
|
|
Witam
uważam że internetowy kurs to genialny pomysł.
pozdrawiam
Magda Czaplińska
2006-11-24 |
|
|
Witam,
Chcialbym tylko Panu pogratulowac wspanialej strony !! Jestem
swiezo
upieczonym studentem Politechniki Krakowskiej :) i nie wie Pan
nawet
jakim zbawieniem okazala sie Panska strona :)
Jeszcze raz WIELKIE GRATULACJE i podziekowania :) za
udostepnienie
takiego kompedium wiedzy o geometrii wykreslnej.
2006-10-15 |
|
|
Witam,
Sebastian Sójka z tej strony, jestem studentem Akademii Techniczno-Rolniczej w Bydgoszczy.
Właśnie kończę studia na wydziale mechanicznym, na kierunku mechanika i budowa maszyn,
specjalność: konstrukcja maszyn i urządzeń. Obecnie przystępuję do pisania pracy inżynierskiej,
której temat w dużej mierze związany jest z geometrią wykreślną. Ostateczny temat pracy
jeszcze nie jest zatwierdzony przez dziekana, ale w swojej pracy chciałbym poruszyć metody
uzyskiwania wymiarów przedmiotów (płaskich i przestrzennych) ze zdjęć wykonanych z perspektywy
np. ślady hamowania pojazdu. Jeżeli temat zostanie zatwierdzony chciałbym go poszerzyć
o na przykład: metody uzyskiwania wymiarów z powierzchni nachylonych czy łuków.
Jeśli dziekan i promotor zatwierdzą mój temat od razu zabieram się do pracy. Tego typu temat
może mi się bardzo przydać w przyszłej pracy zawodowej. Przyznam, że byłby to temat
który z ciekawością chciałbym pogłębić, niebanalny i niełatwy ale jednocześnie interesujący.
Pisanie pracy nie było by przykrą koniecznością a wręcz przyjemnością.
Wiem, że to dziwnie brzmi z ust studenta.
Reasumując, szukam wstępnie materiałów do pracy i trafiłem m.in. na Pana 'Internetowy kurs
geometrii wykreślnej'. Przyznam, że jestem pod wrażeniem ! U nas przedmiot nie jest wykładany
tak obrazowo, kolory i poszczególne kroki wizualnie pozwalają sobie wyobrazić przenikanie figur
czy ich wspólne płaszczyzny. Kurs jest dla każdego. Zaczyna Pan od podstaw rysunku technicznego,
kończąc na przenikaniu brył. Gratuluję wykonania, pracy, estetyki a jednocześnie umiejętności
i prostoty przekazania tak specyficznej wiedzy.
Pozdrawiam:
Sebastian Sójka
2005-09-25 |
|
|
Będąc słuchaczem
Politechniki Wrocławskiej kilka lat temu (studia podyplomowe
- informatyka), miałem okazję zapoznać się - choć dość
powierzchownie - z dorobkiem pracowników, w tym z niektórymi
udostępnionymi na witrynach www Politechniki dokumentami (w
formie elektronicznej). Znalazłem tam m.in. doskonałą
animację rzutowania prostokątnego, opatrzoną Pańskim
nazwiskiem oraz datą 2002. Bardzo dobre
zobrazowanie przekazu treści programowych dot. rysunku
technicznego z przedmiotu technika (szkoła podstawowa)
skłoniło mnie do zaprezentowania uczniom z klas piątych i
szóstych tej animacji. Uczniowie w mojej szkole (SP nr 8 w
Świdnicy Śląskiej) byli zachwyceni - to zupełnie coś innego
niż rysunki na foliogramach, które im pokazywałem do tej
pory.
Czy istnieje
możliwość przedstawienia Pana animacji - oczywiście z
podpisem, czyjego autorstwa jest ta praca?
Sam
niejednokrotnie odwiedzałem witryny innych nauczycieli
techniki i informatyki, na których zapoznawałem się z nowymi
pomysłami - Pana zaś jest nie tylko łatwo przyswajalny przez
moich uczniów, ale także wykonany z ogromną starannością.
Bardzo proszę o
pozwolenie na opublikowanie tej animacji na mojej stronie
www, z której będą korzystać moi uczniowie.
Jeśli Pan sobie
tego życzy, mogę dodać obok podpisu z Pańskim nazwiskiem
także adres e-mail.
nauczyciel
techniki i informatyki SP 8 w Świdnicy
2005.11.25 |
|
|
Panie Doktorze,
Jestem studentem innej uczelni (Politechniki Poznańskiej) i
szukałem materiałów odnośnie geometrii wykreślnej.
To co znalazłem u Pana na stronie jest fenomenalne. Jestem pełen
podziwu.
Jeszcze raz serdecznie dziękuje za możliwość skorzystania z
materiałów.
Mam nadzieję, że z Pana materiałów uda mi się dobrze przygotować
do
egzaminu. (...)
Pozdrawiam/ MfG
Sebastian Bilicki
Systemy zarządzania (BQLZZ)
2006.06.12 |
|
|
|
|
(POWRÓT) |
|